20 Oktober, 2009

Tak semua manusia sempurna..kenapa asyik kami kena HENTAM!!?

Jika kamu sedang memiliki seseorang.... TERIMALAH dia seadanya......
Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan mengganggapkan dia begitu istimewa......
Anggaplah dia manusia biasa......
Kerana apabila dia melakukan KESILAPAN .... tidaklah sukar untuk kamu MEMAAFKANNYA dan MEMBOLEHKAN hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhir hayat

Dan bukannya MENGHUKUMNYA dan MENINGGALKAN dia begitu sahaja kerana kamu merasa terlalu kecewa dengan sikapnya Lalu semuanya akan menjadi TERHENTI begitu sahaja......



Yang suka leh baca yang tak suka blh blah. Lalat2 yang aku tak undang blh berambus. Kami ni mmg tak bek KAN korang2 ja semua bek kan. Yang jadi persoalan sekarang ni napa semua nampak kami ja ?

Dimana silap?Apa yang harus kami perbetulkan? Siapa yang salah!?Setiap manusia melakukan kesilapan... sorg pun tidak terkecuali... siapa kita untuk menilainya? masih tak cukup kami kena ngan selama ni.lalat2 tu masih tak puas ati. Napa semua nak tuding jari kat kami. Mesti ada yang cakap alah dugaan ja tu. Kalu dugaan aku leh terima lagi ni lebih dari dugaan.Dugaan yang undang sakit sangat .
Kenapa asyik KAMI ja kena. Orang lain pun ada bt tapi lalat2 tak nampak plakkk. ka lalat2 ni tutup mata sbb member depa ek owh. Sakit ati weyy sapa yang kena pun mcmni gak. Kalu salah tu sikit ja pun depa akan bt smpai lebih dari tu jadi lagi besar.  

DENGKI mmg ada yang tak blh tgk kita happy. Manusia rambut sama2 itam ati lain2. tapiiiii byk yang ati busuk ek. wekkkkkk. Wah pandai2 lak kata busuk hak2..

Ada orang ckp aku happy ja tgk. Yup luaran aku mmg happy eh dalaman plak dalam ada semua tau mcmna.
Hah aku lupa kami ni tak dak perasaan tu org blh kata apa ja kat kami kan. Aku pelik la tak cukup lagi ka lalat2 nak buruk2 kan kami. Mcm artis la aku rasa kami ni. carta top 10 la org ckp wahhh hebat. Artis pun tah2 tak mcm kami ni ahaksss.

Orang takkan nampak kebaikan kita buat org nampak semua buruk kita ja emm mcm tu la. Aku tak kata kami ni bek tapi kami TETAP ingat kebaikan org tu penah bt kat kami walaupun org penah gak bt salah kat kami. Tapi ada org ingat kebaikan kami tidakk. Org tak ingat pun. Bak kata org lama bek pun berpada2. tapi tak pa zaman la allah byaq cash. Dunia balas dunia. Tgu sampai masa ja. Nnti kena time korang tak salah ha lalat2 rasa amik la.

Eh aku tak sedih ka. Sedih tapi mcmna ek nak cakap sedih pun aku eh kami tetap kena serupa tu gak. Semua jadi ni gugat hubungan kami. Jawapan dia TIDAK malah terima kasih lak kat org yg kata tu. Sbb kami tambah erat what?
Wah gila punya panjang n3 aku kali ni. Kalu nuffang tak nek tak tau ar.keh2
last skali layan peace dari abg aku hahahah.


nota gege:: yang jadi dah jadi.jgn bakal jadi kita tak tau kan? perlu lebih kuat eh! luv u :p



terima kasih sudi komen :)

2 dak cutes:

Murni berkata...

manusia sekarang hnya pndai mncari salah org saja

acik_cute :p berkata...

btl tu yang..kebaikan kita ada depa pkir owh sedihnya..sob2

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998